SkissadCarro

Art in my heart and Aquarelle in my soul

Adal's Vikings

Kategori: Konst

Jag har varit väldigt dålig på att lägga upp material från skolan.

Vi har ju bl.a. haft en kurs som hetat Spelprojekt 1 där vi under 10 veckors tid har utvecklat ett fungerande 2D spel. Jag är jättenöjd med det jag presterat och kan stolt presentera Adal's Vikings. Det är ett Datorspel där du som Ulfr (huvudpersonen) åker med ditt tonårsgäng som är vikingar till forna England för att samla in en skuld till Vikingahövdingen Hemma i Sverige. 

Spelet är på engelska och är väldigt ostabilt. Men för att vara det första spelet ever som jag är me på är jag jätte nöjd! Så jag tänkte dela med mig lite av vad vi gjort.

 

 

Men först vill jag dela med mig av TRAILERN som jag gjort till spelet:länk -> https://www.youtube.com/watch?v=pyJz_s54FD8

Vill du testa att SPELA det? Klicka dig till vår Facebook sida. Där hittar du en länk så du kan ladda ner spelet till din dator :D -> https://www.facebook.com/AdalsVikings?fref=ts

Vi hade som internskämt CARAMELLDANSEN (gammal svensk låt/dans från 90-talet) så jag slängde ihop en snabb animation för det också haha. titta på den här -> https://www.youtube.com/watch?v=kj_N6Tk3-rk

 

 

Jag blev superglad när MIN trailer blev vald som representerande för spelet <3

Jag är osäker på om jag borde ta bort berättarrösten till trailern. Om du tycker det hade det varit underbart med en kommentar!

 
 
Här är några av bakgrunderna som jag var med och målade.
 
 
Alla huvudkaraktärer.
 
exempel på Spritesheet.
 
 
Skiss på Ulfr bakifrån
 
Jag var jag som gjorde alla menyer. även menyn man använder i spelet för att interigera samt de flesta småfilmerna som när man går i hamn och när man går upp för kullen.
 
 
Det finns sååååååååååå mycket mer att visa men detta är vad jag hinner med nu. :) 
Spelet är som sagt klart så klicka på länkarna där uppe för att se mer eller testa spelet själv.
 
~
 
Kommentera inlägget här: