SkissadCarro

Art in my heart and Aquarelle in my soul

Vinnare av Narrativ!

Kategori: Allmänt

Spelet som min grupp skapade, Adals Vikings, blev nominerat för Narrativ i tävlingen SGA (Sweden Game Awards) som hölls i Stockholm under livesändning 11Juni. Och om du missade rubriken så VANN VI! :D
WOOOHOOO!
Det känns fantastiskt roligt! Vi vann en fin pokal som skolan ska sätta i glasmonter och 10 000kr! 
Om du undrar vad narrativ innebär så står det för story eller handling i spelet. I det kan det generelt vara hela handlingen till spelet samt alla dialoger som kan hållas med NPCs (all text). Jag som grafiker står ju inte för handlingen till så stor del men vi har hjälpt till på så sett med kroppsspråk och rörliga munnar samt utseende till karaktärerna som passar deras personlighet. Och vem vet, näst år kanke jag är med i ett spel som har chansen att nomeneras i grafik. 
 
Stort tack till min grupp och STORT tack till SGA! Vi hoppas på att bli ännu bättre i framtiden (man får ju inte glömma att detta är absolut första spelet jag är med och medverkar i ;P ).

Här är lite bilder från galan <3
 
 


 
Kommentera inlägget här: