SkissadCarro

Art in my heart and Aquarelle in my soul

Examination!

Kategori: Konst

Nästa vecka har jag min första examination!!!

Detta innebär att alla "workshop" uppgifter vi fått i kursen DIGITAL GRAFISK DESIGN ska vara inlämnade och färdig att diskuteras.

 

Så jag har haft fullt upp att finslipa och få allt klart. Och NU äntligen är allt färdigt! Jag har lämnat in det och tänkte dela med mig här :)

 

Så det blir inte en av mina vanliga akvareller idag utan Pixel grafik, Vektor grafik och animation! Enjoye!

 

Första uppgiften var PIXELGRAFIK där vi fick dessa bilder som vi på något sett skulle redigera i Photoshop CS6. Enda kravet var att det skulle bli en serie av 3 bilder.

 
Såhär blev mitt resultat:
 
Sedan som Vektoruppgift skulle vi använda oss av Ilustrator för att skapa en logga och en "figur". Jag valde med mycket om och men att göra en kråka med loggan Crowkan.
 
 
Sist och definitivt inte minst skapade jag animation. Uppgiften var uppdelad i två delar. 1. göra en sprite (anemation) 64*64 pixel som ska löpa oändligt utan att man ser vart den börjar eller slutar. Så jag valde att fortsätta p temat kråka och gjorde en kråka i hatt som flyger.
Bloggsidan här tillåter mig inte visa upp den i sin animerade form så jag kan bara visa i bildens rörelsemönster.
 
 

Nästa steg var betydligt svårare. För likt spriten skulle vi måla frame för frame och tillsammans med Adobe programmet After Effects lägga till musik, text och effekter.

Uppgiften låg på 15 sekunder vilket jag missade först och skapade 26 sekunder. Jag vick skala av den och den känns nu lite stressad men jag känner mig ändå nöjd.

 

Trailern tog mig en evighet att skapa. Löjligt mycket tid. Jag kommer aldrig underskatta tecknad film igen...

 

 

*Om du vill se den har jag lagt upp den på Youtube!

*Du hittar den här -> https://www.youtube.com/watch?v=80ID6cxI9Mw

 

Titta gärna och lämna en kommentar :D <3

Tills dess, ha det gött! Det ska jag iaf nu

Kommentera inlägget här: